Veelgestelde vragen

Wat kost een abonnement op Mikro Gids

In 2024 kost een regulier jaarabonnement op Mikro Gids € 78,79 (automatische incasso of iDEAL).

Wij bieden nieuwe abonnees de kans om eerst voordelig kennis te maken met Mikro Gids. Zoals vermeld in de abonnementsvoorwaarden wordt dit actieabonnement daarna omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. U betaalt dan de reguliere abonnementsprijs.

Losse nummers van Mikro Gids in de winkel kosten € 1,35

Waar kan ik mijn abonneenummer vinden?

Uw abonneenummer bestaat uit 7 of 8 cijfers en kunt u vinden op de voorkant van uw Mikro Gids, boven uw adres.

U vindt uw abonneenummer op uw gids hier:

Als uw gids in plastic is verpakt, vindt u het abonneenummer op een label in de verpakking. Ook wordt uw abonneenummer altijd meegegeven in brieven en e-mails van de gids en kunt u deze terugvinden als u ingelogd bent in Mijn Mikro Gids.

Wat is de looptijd van mijn abonnement?

U kunt de looptijd van uw abonnement bekijken als u ingelogd bent in Mijn Mikro Gids onder Mijn abonnement. Ook wordt de lopende abonnementsperiode  weergegeven op de acceptgiro of bij de afschrijving van uw abonnementsgeld.

Een proefabonnement wordt aangegaan voor de opgegeven periode en stopt daarna automatisch. Elk ander abonnement  wordt aangegaan voor de periode zoals in de aanbieding vermeld en wordt daarna automatisch omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Dit abonnement geldt tot wederopzegging, met een opzegtermijn van één maand.

Hoe kan ik mijn abonnement beëindigen?

U kunt uw Mikro Gids abonnement telefonisch opzeggen via telefoonnummer 035 – 672 68 80. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Een abonnement voor onbepaalde tijd is op ieder moment opzegbaar met een opzegtermijn van één maand.
Het opzeggen van een actieabonnement kan tot uiterlijk een maand voor het einde van de actieperiode en wordt niet tussentijds gestopt.

U kunt ook uw opzegging doorgeven via het opzegformulier.

Kan ik Mikro Gids ook in het buitenland ontvangen?

Ja dat kan! Neemt u dan bij voorkeur telefonisch contact met ons op via 035 672 68 80. Dan maken wij het abonnement graag voor u in orde.

Tarieven voor het buitenland op aanvraag. Bij een abonnement buiten Nederland kunnen wij geen actieabonnement afsluiten en is alleen betaling per jaar mogelijk.

Na ontvangst van de betaling sturen wij u binnen drie weken Mikro Gids toe.

Ik heb een vraag over mijn welkomstgeschenk, wat nu?

Kiest u voor een welkomstcadeau, dan wordt deze binnen 2 weken na ontvangst van uw betaling thuisgestuurd. Heeft u een andere vraag over uw welkomstgeschenk? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum 035 – 672 6880.

Mijn Mikro Gids abonnement

U kunt uw abonnementsgegevens zelf beheren via Mijn Mikro Gids.

Waar vind ik mijn huidige betaalgegevens?

U vindt uw huidige betaalgegevens in Mijn Mikro Gids.

Op welke manieren kan ik mijn abonnement betalen?

U kunt uw abonnement via automatische incasso betalen. Als u online een abonnement afsluit heeft u daarnaast de mogelijkheid via iDEAL te betalen. De betaling voor de volgende abonnementsperiode verloopt dan via automatische incasso. Daarom vragen wij bij de aanmelding om uw rekeningnummer.

Bij betaling met iDEAL en automatische incasso wordt het abonnementsgeld van uw rekening afgeschreven onder de naam KRONCRV, met in de omschrijving Mikro Gids en uw abonnementsperiode.

Betaling met acceptgiro is niet meer mogelijk, omdat de acceptgiro in Nederland per 1 juni 2023 zal verdwijnen. Dit is besloten door Currence, producteigenaar van de acceptgiro, omdat het gebruik van de acceptgiro flink is afgenomen.

Welke betaaltermijnen zijn er mogelijk?

U kunt uw abonnement per jaar of halfjaar betalen. Wij hanteren standaard een betaalperiode van een jaar. Een wijziging kunt u doorgeven via Mijn Mikro Gids. De doorgegeven wijziging gaat dan in per de volgende factuur.

Wanneer moet ik mijn abonnement betalen?

Wij vragen u de betaling van uw abonnement vooraf te voldoen. Als u gekozen heeft voor betaling per acceptgiro, ontvangt u deze maximaal 4 weken voor ingang van uw nieuwe abonnementsperiode. Wanneer u betaalt via automatische incasso, dan vindt deze 2 tot 4 weken voorafgaand aan de nieuwe abonnementsperiode plaats.

Waarom ontvang ik een betaalherinnering?

Heeft u in de afgelopen twee weken uw abonnement betaald en toch een betaalherinnering van ons ontvangen? Dan heeft onze betaalherinnering uw betaling gekruist en kunt u deze als niet verzonden beschouwen.

Als u uw abonnement langer dan twee weken geleden heeft betaald, dan vragen wij u vriendelijk telefonisch contact met ons op te nemen op telefoonnummer 035 – 672 68 80. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Wanneer ontvang ik mijn teveel betaalde abonnementsgeld terug?

Vier weken na ontvangst van de laatste gids storten wij teveel betaald abonnementsgeld aan u terug. Heeft u na vier weken nog niets ontvangen, neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer 035 – 672 68 80 (35 cent per gesprek). Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Wanneer wordt Mikro Gids bezorgd?

Mikro Gids wordt uiterlijk woensdag voor 18.00 uur bezorgd.

Ik heb Mikro Gids niet ontvangen, wat nu?

Heeft u onverhoopt een klacht over de bezorging? U kunt dit eenvoudig hier aan ons doorgeven. U kunt een bezorgklacht vanaf donderdag 15.00 uur aan ons melden. Ontvangen wij uw klacht vóór maandag 17.00 uur, dan sturen wij u gratis een nieuw exemplaar toe. Na dit tijdstip kunnen wij geen nieuwe gids meer toesturen, maar verrekenen wij dit met uw eerstvolgende factuur.

Waarom is Mikro Gids van bezorging veranderd?

De tijden veranderen en daarmee ook de bezorging van uw gids. Wij hebben daarom nieuwe afspraken met PostNL gemaakt, om ervoor te zorgen dat u uw gids uiterlijk woensdag 18.00 uur in huis heeft.

Vanaf wanneer kan ik mijn bezorgklacht doorgeven?

Vanaf donderdagmiddag 15.00 uur kunt u het aan ons doorgeven als u de gids dan nog niet heeft ontvangen. Wij sturen u dan gratis een gids na, waardoor u deze uiterlijk zaterdag in huis heeft.

Ik wil Mikro Gids tijdelijk niet ontvangen, kan dat?

Het is mogelijk om de bezorging tijdelijk te onderbreken als u bijvoorbeeld op vakantie gaat. Om er zeker van te zijn dat de onderbreking op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven. U kunt uw tijdelijke onderbreking hier doorgeven.

Dubbelnummers

Aan het eind van het jaar maken wij een dubbelnummer (51/52) van Mikro Gids. Gooi deze editie dus niet na één week weg!

Ik ga op vakantie, welke mogelijkheden zijn er?

Gaat u op vakantie in Nederland en wilt u de gids op uw vakantieadres ontvangen? U kunt uw Mikro Gids tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres in Nederland. Om er zeker van te zijn dat uw tijdelijke adres op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven.

Ik heb mijn gids te vroeg weggegooid, wat moet ik doen?

Bel dan met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer: 035 672 6880

Waarom zit er een folie om mijn Mikro Gids?

Mikro Gids heeft een seal, omdat deze anders niet goed verwerkt kan worden door PostNL. Duurzaamheid is voor ons een belangrijk aandachtspunt en daarom gebruiken we voor de verpakking van onze gids een folie dat opnieuw verwerkbaar en bij verbranding onschadelijk is:

  • Deze kunststof folie is een Low Density Polyethyleen (LDPE)
  • Het materiaal is in principe 100 % oneindig recyclebaar en bij een juiste verbranding heeft het geen effect op grond of grondwater

Bovendien wordt de gids in alle bezorg- en weersomstandigheden zoveel mogelijk onbeschadigd bij u bezorgd.

Wat is het kijkplan?

Met het kijkplan stelt u een lijst van uw favoriete tv-programma’s en series samen. Deze worden overzichtelijk bij elkaar bewaard, zodat u als het ware uw persoonlijke Mikro Gids heeft. Daarnaast kunt u in de digitale tv-gids alvast tot 7 dagen vooruitkijken.

Hoe werkt het kijkplan?

Wanneer u bent ingelogd met uw Mikro Gids-account heeft u de mogelijkheid om een persoonlijk kijkplan te maken. Dit doet u door programma’s te selecteren in de digitale tv-gids. Vervolgens ziet u in uw kijkplan de geselecteerde programma’s op een rij, inclusief de bijbehorende informatie.

Hoe kan ik programma's selecteren?

U kunt programma’s selecteren in de digitale tv-gids. Als u bent ingelogd met uw Mikro Gids-account, ziet u naast de programma’s in de tv-gids ronde bolletjes. Als u een programma in uw kijkplan wilt zetten, klikt u op dit bolletje. U ziet dat het programma geselecteerd is doordat er een gele balk over het programma verschijnt.

Waar kan ik het kijkplan vinden?

U vindt het kijkplan hier. Ook staat het kijkplan in de menubalk als u bent ingelogd met uw Mikro Gids -account.

Kan ik een alert krijgen als een programma begint?

Het is niet mogelijk om een alert te krijgen wanneer een door u geselecteerd programma begint.

Kan ik meerdere profielen aanmaken in het kijkplan?

Uw kijkplan is gekoppeld aan uw abonnement. Het is dus niet mogelijk om meerdere kijkplannen in één abonnement te maken.

Wordt mijn kijkplan niet gebruikt voor commerciële doeleinden?

Nee, uw kijkplan wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn kijkplan ook printen?

Het is niet mogelijk uw kijkplan te printen.

Wat kan ik allemaal met Mijn Mikro Gids?

Met uw eigen Mijn Mikro Gids-account regelt u alles rondom uw abonnement eenvoudig online. Gaat u verhuizen of wilt u uw abonnement tijdelijk stopzetten, dan regelt u het hier. Maar een account heeft meer voordelen. Zo kunt u bijvoorbeeld 7 dagen vooruitkijken in de digitale tv-gids of uw persoonlijke kijkplan maken.

Hoe meld ik me aan voor Mijn Mikro Gids?

Op de website van Mijn Mikro Gids vindt u rechtsboven een button ‘login’. Heeft u nog geen account? Dan klikt u op ‘Account aanmaken’. U komt dan automatisch op een pagina met een registratieformulier, waar u de vereiste persoonlijke gegevens invult. Na afronding van uw registratie ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Waarom moet ik een account aanmaken?

In Mijn Mikro Gids staan uw persoonlijke abonnementsgegevens. Wij vinden het belangrijk deze goed te beveiligen. Daarom maakt u een account aan zodat alleen u toegang heeft tot deze gegevens. U kunt vervolgens uw gegevens ieder moment zelf wijzigen.

Het lukt me niet om mij aan te melden, doe ik iets verkeerd?

Er kunnen verschillende redenen zijn. Mogelijk heeft u eerder al een account aangemaakt. Controleert u ook uw postcode en huisnummer: bent u onlangs verhuisd en zijn uw nieuwe gegevens nog niet bij ons bekend? Meldt u dan aan met uw oude postcode en huisnummer. U kunt uw nieuwe adres dan direct in Mijn Mikro Gids wijzigen. Heeft u hulp nodig? U kunt ons Klant Contact Centrum telefonisch bereiken via 035 – 672 6880 op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.

Ik heb mij aangemeld voor een account maar ontvang geen bevestiging via de mail.

Het kan gebeuren dat e-mail van Mijn Mikro Gids onterecht als ’spam’ (een ongewenst bericht) wordt gezien. Het belandt dan in de ‘spam folder’ of map met ongewenste mail in uw mailbox. In dat geval ziet u niet direct dat u een nieuwe e-mail heeft ontvangen. Heeft u hulp nodig? U kunt ons Klant Contact Centrum telefonisch bereiken via 035 – 672 6880 op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.

Hoe log ik in?

Inloggen kunt u op de website van Mikro Gids zelf. Daar vindt u rechtsboven een button ‘login’. Hier vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Uw gebruikersnaam is altijd gelijk aan het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij de registratie. Het wachtwoord heeft u zelf gekozen tijdens het aanmaken van een account.

Wat te doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?

Ga terug naar het inlogscherm van Mijn Mikro Gids en klik op de link ’wachtwoord vergeten’. Vul uw e-mailadres in en u ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Vergeet niet uw tijdelijke wachtwoord aan te passen. Dit kunt u hier doen.

Ik weet mijn gebruikersnaam niet meer, en nu?

Uw gebruikersnaam is altijd gelijk aan het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij de registratie van uw account. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze Klantenservice. U vindt de gegevens van de Klantenservice onderaan deze pagina.

Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Jazeker, u kunt uw inloggegevens te allen tijde hier aanpassen. Dat geldt voor uw wachtwoord, maar ook voor uw gebruikersnaam. Mocht u bijvoorbeeld een ander e-mailadres gaan gebruiken, dan is het handig om uw gebruikersnaam (dat is uw e-mailadres) hier direct aan te passen.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Log in op Mijn Mikro Gids en ga naar ‘Mijn Gegevens’ en ‘Mijn gegevens wijzigen’. Klik op de link ’e-mailadres wijzigen’ onder uw huidige gegevens. Het e-mailadres is gelijk aan uw gebruikersnaam. Wijzig het e-mailadres en klik op ‘Wijziging doorgeven’. Nu kunt u inloggen met uw nieuwe gebruikersnaam (e-mailadres).

Waarom moet ik mij opnieuw inloggen?

U blijft ingelogd zolang u actief bent binnen Mijn Mikro Gids. Wanneer u enige tijd nergens op heeft geklikt, wordt u automatisch uitgelogd. Zo zorgen wij ervoor dat uw gegevens veilig gesteld blijven.

Hoe verwijder ik mijn Mijn Mikro Gids-account?

Zonder account kunt u niet langer zelf uw gegevens wijzigen. U mist dan ook een aantal voordelen, zoals 7 dagen vooruitkijken in de digitale tv-gids. Wenst u toch uw account te verwijderen? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum. Wij zijn telefonisch te bereiken via 035 – 672 6880 op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.

Hoe word ik lid van de KRO?

Voor slechts 10 euro per jaar bent u lid van de KRO. Door uw lidmaatschap kan de KRO-NCRV op een gedegen manier informatie en amusement brengen voor een breed publiek. U kunt zich op de volgende manieren aanmelden:

  • via internet: klik hier om het lidmaatschapformulier in te vullen.
  • bel naar 035 – 672 68 80 (op werkdagen tijdens kantooruren)
  • schriftelijk: KRO, Postbus 580, 1200 AN Hilversum

Ik heb mijn abonnement op Mikro Gids opgezegd. Kan ik wel de omroep blijven steunen?

Ja dat kan, voor € 10 per jaar kunt u lid worden/blijven van de omroep.

Contact KRO-NCRV

Voor informatie en vragen over de omroep of KRO-NCRV-programma’s kunt u ons bereiken op telefoonnummer 035 – 672 6880 (op werkdagen van 9.00 – 17.00 uur) of via de website.

Wat betekenen de symbolen in Mikro Gids?

De betekenis van de symbolen bij de programmering in de gids vindt u achterin de gids, bij het colofon. De uitleg van Kijkwijzer is ook te vinden via kijkwijzer.nl.

Ik zie een fout in de programmering, hoe kan dat?

De inhoud van de programma’s en de uitzendtijden ontvangen wij van de omroepen. Het kan voorkomen dat een uitzending wordt gewijzigd, nadat de gids is gedrukt. Indien de programmering niet klopt, kijk dan in de TV-gids voor de actuele programmagegevens.

Waarom ontvang ik reclame bij mijn gids?

Reclame-inkomsten zijn een manier om de productiekosten van de gids te verlagen. Op deze manier kunnen wij de abonnementsprijs zo laag mogelijk houden voor onze lezers.

Waarom wordt er niet vermeld dat een programma een herhaling is?

Het is het beleid van alle omroepen die uitzenden op NPO 1, 2 en 3 om niet door te geven dat een programma een herhaling is. De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) is van mening dat het vermelden dat een programma herhaald wordt, mensen ervan weerhoudt om te kijken. Ook andere zenders, zoals SBS, Veronica en de zenders van RTL geven vaak niet door dat het een herhaling betreft.

Ons doel is u een zo compleet mogelijk programmaoverzicht te bieden. Voor de programma’s waarvan we weten dat onze lezers er graag en veel naar kijken, vullen we deze ontbrekende informatie zoveel mogelijk aan.

Wel kunt u erop vertrouwen dat wanneer we een programma extra toelichten in de vorm van een programmatip dat er dan expliciet vermeld wordt wanneer het een herhaling betreft.

Waarom ontvang ik soms een dubbeleditie van Mikro Gids?

In de zomer en rond de feestdagen geven wij enkele dubbeledities uit van Mikro Gids. In deze periodes zijn er veel herhalingen op tv en starten er weinig nieuwe programma’s. Als redactie valt er dus minder te tippen en zijn er minder mensen te interviewen over de start van een programma. Door twee weken te bundelen ontstaat er toch een gevuld blad. Verder maken we van deze dubbeleditie iets speciaals door een thema toe toe te voegen en een bijzondere cover te presenteren.

Hoe kan ik meedoen aan prijsvragen en winacties?

Bij elke prijsvraag staat vermeld hoe u kunt deelnemen. Wanneer het een online prijsvraag betreft, kunt u dit alleen doorgeven via deze site bij Abonneevoordeel.

Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

U kunt met Mijn Mikro Gids zelf uw gegevens beheren en wijzigen. Uw nieuwe contactgegevens kunt u daarom heel eenvoudig online doorgeven.

Een naamswijziging kunt u in verband met privacy-overwegingen alleen telefonisch doorgeven.  U kunt bellen tijdens werkdagen naar telefoonnummer 035 – 672 68 80 (9.00-17.00 uur).

Hoe kan ik een verhuizing doorgeven?

Uw verhuizing kunt u gemakkelijk zelf doorgeven met Mijn Mikro Gids. Om er zeker van te zijn dat wij uw gids tijdig op uw nieuwe adres bezorgen, vragen wij u uw verhuizing ten minste 3 weken van te voren door te geven.

Ik ga op vakantie, welke mogelijkheden zijn er?

Wanneer u op vakantie gaat en uw gids op uw vakantieadres wilt ontvangen, dan kunt u Mikro Gids tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres.

Heeft u geen behoefte aan een gids tijdens uw vakantie? Dan kunt u ervoor kiezen om de bezorging tijdelijk te onderbreken.

Wij vragen u om uw verzoek minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven, zo weet u zeker dat uw aanvraag op tijd kan worden verwerkt.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

U kunt eenvoudig zelf uw rekeningnummer wijzigen. Log daarvoor in op Mijn Mikro Gids en kies Mijn betaalgegevens.

Hoe kan ik mijn betaalwijze aanpassen?

U kunt eenvoudig zelf uw betaalwijze wijzigen en uw rekeningnummer aanpassen. Log daarvoor in op Mijn Mikro Gids en kies Mijn betaalgegevens.

Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Jazeker, u kunt uw inloggegevens te allen tijde hier aanpassen. Dat geldt voor uw wachtwoord, maar ook voor uw gebruikersnaam. Mocht u bijvoorbeeld een ander e-mailadres gaan gebruiken, dan is het handig om uw gebruikersnaam (dat is uw e-mailadres) hier direct aan te passen.

Regel het zelf

Betaalgegevens

Wilt u uw betaalgegevens wijzigen? Hier wijzigt u zelf uw rekeningnummer, uw betaalwijze en de betaaltermijn.

Wijzig betaalgegevens

Bezorging

Onverhoopt Mikro Gids niet of beschadigd ontvangen? Geef het zo snel mogelijk aan ons door!
/

Opmerking doorgeven

Gaat u verhuizen?

Met Mijn Mikro Gids geeft u uw nieuwe adres eenvoudig en snel aan ons door.
/

Wijzig adresgegevens

Contact

Vragen

 

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij horen het graag. Vul ons contactformulier in en geef aan waar u vraag over gaat. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Direct contact

Graag telefonisch contact

 

Veel zaken regelt u eenvoudig zelf online met uw Mijn Mikro Gids-account. Maar u kunt ons natuurlijk ook altijd bellen. De medewerkers van onze Klantenservice staan u graag te woord. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00:

+31 (0)35 672 68 80