U vindt uw huidige betaalgegevens in Mijn Mikro Gids.
In 2024 kost een regulier jaarabonnement op Mikro Gids € 78,79 (automatische incasso of iDEAL).
Wij bieden nieuwe abonnees de kans om eerst voordelig kennis te maken met Mikro Gids. Zoals vermeld in de abonnementsvoorwaarden wordt dit actieabonnement daarna omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. U betaalt dan de reguliere abonnementsprijs.
Losse nummers van Mikro Gids in de winkel kosten € 1,35
Uw abonneenummer bestaat uit 7 of 8 cijfers en kunt u vinden op de voorkant van uw Mikro Gids, boven uw adres.
U vindt uw abonneenummer op uw gids hier:
Als uw gids in plastic is verpakt, vindt u het abonneenummer op een label in de verpakking. Ook wordt uw abonneenummer altijd meegegeven in brieven en e-mails van de gids en kunt u deze terugvinden als u ingelogd bent in Mijn Mikro Gids.
U kunt de looptijd van uw abonnement bekijken als u ingelogd bent in Mijn Mikro Gids onder Mijn abonnement. Ook wordt de lopende abonnementsperiode weergegeven op de acceptgiro of bij de afschrijving van uw abonnementsgeld.
Een proefabonnement wordt aangegaan voor de opgegeven periode en stopt daarna automatisch. Elk ander abonnement wordt aangegaan voor de periode zoals in de aanbieding vermeld en wordt daarna automatisch omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Dit abonnement geldt tot wederopzegging, met een opzegtermijn van één maand.
U kunt uw Mikro Gids abonnement telefonisch opzeggen via telefoonnummer 035 – 672 68 80. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Een abonnement voor onbepaalde tijd is op ieder moment opzegbaar met een opzegtermijn van één maand.
Het opzeggen van een actieabonnement kan tot uiterlijk een maand voor het einde van de actieperiode en wordt niet tussentijds gestopt.
U kunt ook uw opzegging doorgeven via het opzegformulier.
Ja dat kan! Neemt u dan bij voorkeur telefonisch contact met ons op via 035 672 68 80. Dan maken wij het abonnement graag voor u in orde.
Tarieven voor het buitenland op aanvraag. Bij een abonnement buiten Nederland kunnen wij geen actieabonnement afsluiten en is alleen betaling per jaar mogelijk.
Na ontvangst van de betaling sturen wij u binnen drie weken Mikro Gids toe.
Kiest u voor een welkomstcadeau, dan wordt deze binnen 2 weken na ontvangst van uw betaling thuisgestuurd. Heeft u een andere vraag over uw welkomstgeschenk? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum 035 – 672 6880.
U kunt uw abonnementsgegevens zelf beheren via Mijn Mikro Gids.
U vindt uw huidige betaalgegevens in Mijn Mikro Gids.
U kunt uw abonnement via automatische incasso betalen. Als u online een abonnement afsluit heeft u daarnaast de mogelijkheid via iDEAL te betalen. De betaling voor de volgende abonnementsperiode verloopt dan via automatische incasso. Daarom vragen wij bij de aanmelding om uw rekeningnummer.
Bij betaling met iDEAL en automatische incasso wordt het abonnementsgeld van uw rekening afgeschreven onder de naam KRONCRV, met in de omschrijving Mikro Gids en uw abonnementsperiode.
Betaling met acceptgiro is niet meer mogelijk, omdat de acceptgiro in Nederland per 1 juni 2023 zal verdwijnen. Dit is besloten door Currence, producteigenaar van de acceptgiro, omdat het gebruik van de acceptgiro flink is afgenomen.
U kunt uw abonnement per jaar of halfjaar betalen. Wij hanteren standaard een betaalperiode van een jaar. Een wijziging kunt u doorgeven via Mijn Mikro Gids. De doorgegeven wijziging gaat dan in per de volgende factuur.
Wij vragen u de betaling van uw abonnement vooraf te voldoen. Als u gekozen heeft voor betaling per acceptgiro, ontvangt u deze maximaal 4 weken voor ingang van uw nieuwe abonnementsperiode. Wanneer u betaalt via automatische incasso, dan vindt deze 2 tot 4 weken voorafgaand aan de nieuwe abonnementsperiode plaats.
Heeft u in de afgelopen twee weken uw abonnement betaald en toch een betaalherinnering van ons ontvangen? Dan heeft onze betaalherinnering uw betaling gekruist en kunt u deze als niet verzonden beschouwen.
Als u uw abonnement langer dan twee weken geleden heeft betaald, dan vragen wij u vriendelijk telefonisch contact met ons op te nemen op telefoonnummer 035 – 672 68 80. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.
Vier weken na ontvangst van de laatste gids storten wij teveel betaald abonnementsgeld aan u terug. Heeft u na vier weken nog niets ontvangen, neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer 035 – 672 68 80 (35 cent per gesprek). Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.
Aan het eind van het jaar maken wij een dubbelnummer (51/52) van Mikro Gids. Gooi deze editie dus niet na één week weg!
Mikro Gids wordt uiterlijk donderdag voor 18.00 uur bezorgd.
Heeft u onverhoopt een klacht over de bezorging? U kunt dit eenvoudig hier aan ons doorgeven. Ontvangen wij uw klacht vóór maandag 17:00 uur, dan sturen wij u gratis een nieuw exemplaar toe. Na dit tijdstip kunnen wij u geen nieuwe gids meer toesturen, maar verrekenen wij dit met uw eerstvolgende factuur.
Het is mogelijk om de bezorging tijdelijk te onderbreken als u bijvoorbeeld op vakantie gaat. Om er zeker van te zijn dat de onderbreking op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven. U kunt uw tijdelijke onderbreking hier doorgeven.
Gaat u op vakantie in Nederland en wilt u de gids op uw vakantieadres ontvangen? U kunt uw Mikro Gids tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres in Nederland. Om er zeker van te zijn dat uw tijdelijke adres op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven.
Bel dan met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer: 035 672 6880
Mikro Gids heeft een seal, omdat deze anders niet goed verwerkt kan worden door PostNL. Duurzaamheid is voor ons een belangrijk aandachtspunt en daarom gebruiken we voor de verpakking van onze gids een folie dat opnieuw verwerkbaar en bij verbranding onschadelijk is:
Bovendien wordt de gids in alle bezorg- en weersomstandigheden zoveel mogelijk onbeschadigd bij u bezorgd.
Met het kijkplan stelt u een lijst van uw favoriete tv-programma’s en series samen. Deze worden overzichtelijk bij elkaar bewaard, zodat u als het ware uw persoonlijke Mikro Gids heeft. Daarnaast kunt u in de digitale tv-gids alvast tot 7 dagen vooruitkijken.
Wanneer u bent ingelogd met uw Mikro Gids-account heeft u de mogelijkheid om een persoonlijk kijkplan te maken. Dit doet u door programma’s te selecteren in de digitale tv-gids. Vervolgens ziet u in uw kijkplan de geselecteerde programma’s op een rij, inclusief de bijbehorende informatie.
U kunt programma’s selecteren in de digitale tv-gids. Als u bent ingelogd met uw Mikro Gids-account, ziet u naast de programma’s in de tv-gids ronde bolletjes. Als u een programma in uw kijkplan wilt zetten, klikt u op dit bolletje. U ziet dat het programma geselecteerd is doordat er een gele balk over het programma verschijnt.
U vindt het kijkplan hier. Ook staat het kijkplan in de menubalk als u bent ingelogd met uw Mikro Gids -account.
Het is niet mogelijk om een alert te krijgen wanneer een door u geselecteerd programma begint.
Uw kijkplan is gekoppeld aan uw abonnement. Het is dus niet mogelijk om meerdere kijkplannen in één abonnement te maken.
Nee, uw kijkplan wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden.
Het is niet mogelijk uw kijkplan te printen.
Met uw eigen Mijn Mikro Gids-account regelt u alles rondom uw abonnement eenvoudig online. Gaat u verhuizen of wilt u uw abonnement tijdelijk stopzetten, dan regelt u het hier. Maar een account heeft meer voordelen. Zo kunt u bijvoorbeeld 7 dagen vooruitkijken in de digitale tv-gids of uw persoonlijke kijkplan maken.
Op de website van Mijn Mikro Gids vindt u rechtsboven een button ‘login’. Heeft u nog geen account? Dan klikt u op ‘Account aanmaken’. U komt dan automatisch op een pagina met een registratieformulier, waar u de vereiste persoonlijke gegevens invult. Na afronding van uw registratie ontvangt u een bevestiging per e-mail.
In Mijn Mikro Gids staan uw persoonlijke abonnementsgegevens. Wij vinden het belangrijk deze goed te beveiligen. Daarom maakt u een account aan zodat alleen u toegang heeft tot deze gegevens. U kunt vervolgens uw gegevens ieder moment zelf wijzigen.
Er kunnen verschillende redenen zijn. Mogelijk heeft u eerder al een account aangemaakt. Controleert u ook uw postcode en huisnummer: bent u onlangs verhuisd en zijn uw nieuwe gegevens nog niet bij ons bekend? Meldt u dan aan met uw oude postcode en huisnummer. U kunt uw nieuwe adres dan direct in Mijn Mikro Gids wijzigen. Heeft u hulp nodig? U kunt ons Klant Contact Centrum telefonisch bereiken via 035 – 672 6880 op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.
Het kan gebeuren dat e-mail van Mijn Mikro Gids onterecht als ’spam’ (een ongewenst bericht) wordt gezien. Het belandt dan in de ‘spam folder’ of map met ongewenste mail in uw mailbox. In dat geval ziet u niet direct dat u een nieuwe e-mail heeft ontvangen. Heeft u hulp nodig? U kunt ons Klant Contact Centrum telefonisch bereiken via 035 – 672 6880 op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.
Inloggen kunt u op de website van Mikro Gids zelf. Daar vindt u rechtsboven een button ‘login’. Hier vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Uw gebruikersnaam is altijd gelijk aan het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij de registratie. Het wachtwoord heeft u zelf gekozen tijdens het aanmaken van een account.
Ga terug naar het inlogscherm van Mijn Mikro Gids en klik op de link ’wachtwoord vergeten’. Vul uw e-mailadres in en u ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Vergeet niet uw tijdelijke wachtwoord aan te passen. Dit kunt u hier doen.
Uw gebruikersnaam is altijd gelijk aan het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij de registratie van uw account. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze Klantenservice. U vindt de gegevens van de Klantenservice onderaan deze pagina.
Jazeker, u kunt uw inloggegevens te allen tijde hier aanpassen. Dat geldt voor uw wachtwoord, maar ook voor uw gebruikersnaam. Mocht u bijvoorbeeld een ander e-mailadres gaan gebruiken, dan is het handig om uw gebruikersnaam (dat is uw e-mailadres) hier direct aan te passen.
Log in op Mijn Mikro Gids en ga naar ‘Mijn Gegevens’ en ‘Mijn gegevens wijzigen’. Klik op de link ’e-mailadres wijzigen’ onder uw huidige gegevens. Het e-mailadres is gelijk aan uw gebruikersnaam. Wijzig het e-mailadres en klik op ‘Wijziging doorgeven’. Nu kunt u inloggen met uw nieuwe gebruikersnaam (e-mailadres).
U blijft ingelogd zolang u actief bent binnen Mijn Mikro Gids. Wanneer u enige tijd nergens op heeft geklikt, wordt u automatisch uitgelogd. Zo zorgen wij ervoor dat uw gegevens veilig gesteld blijven.
Zonder account kunt u niet langer zelf uw gegevens wijzigen. U mist dan ook een aantal voordelen, zoals 7 dagen vooruitkijken in de digitale tv-gids. Wenst u toch uw account te verwijderen? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum. Wij zijn telefonisch te bereiken via 035 – 672 6880 op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.
Voor slechts 10 euro per jaar bent u lid van de KRO. Door uw lidmaatschap kan de KRO-NCRV op een gedegen manier informatie en amusement brengen voor een breed publiek. U kunt zich op de volgende manieren aanmelden:
Ja dat kan, voor € 10 per jaar kunt u lid worden/blijven van de omroep.
Voor informatie en vragen over de omroep of KRO-NCRV-programma’s kunt u ons bereiken op telefoonnummer 035 – 672 6880 (op werkdagen van 9.00 – 17.00 uur) of via de website.
De betekenis van de symbolen bij de programmering in de gids vindt u achterin de gids, bij het colofon. De uitleg van Kijkwijzer is ook te vinden via kijkwijzer.nl.
De inhoud van de programma’s en de uitzendtijden ontvangen wij van de omroepen. Het kan voorkomen dat een uitzending wordt gewijzigd, nadat de gids is gedrukt. Indien de programmering niet klopt, kijk dan in de TV-gids voor de actuele programmagegevens.
Reclame-inkomsten zijn een manier om de productiekosten van de gids te verlagen. Op deze manier kunnen wij de abonnementsprijs zo laag mogelijk houden voor onze lezers.
Het is het beleid van alle omroepen die uitzenden op NPO 1, 2 en 3 om niet door te geven dat een programma een herhaling is. De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) is van mening dat het vermelden dat een programma herhaald wordt, mensen ervan weerhoudt om te kijken. Ook andere zenders, zoals SBS, Veronica en de zenders van RTL geven vaak niet door dat het een herhaling betreft.
Ons doel is u een zo compleet mogelijk programmaoverzicht te bieden. Voor de programma’s waarvan we weten dat onze lezers er graag en veel naar kijken, vullen we deze ontbrekende informatie zoveel mogelijk aan.
Wel kunt u erop vertrouwen dat wanneer we een programma extra toelichten in de vorm van een programmatip dat er dan expliciet vermeld wordt wanneer het een herhaling betreft.
In de zomer en rond de feestdagen geven wij enkele dubbeledities uit van Mikro Gids. In deze periodes zijn er veel herhalingen op tv en starten er weinig nieuwe programma’s. Als redactie valt er dus minder te tippen en zijn er minder mensen te interviewen over de start van een programma. Door twee weken te bundelen ontstaat er toch een gevuld blad. Verder maken we van deze dubbeleditie iets speciaals door een thema toe toe te voegen en een bijzondere cover te presenteren.
Bij elke prijsvraag staat vermeld hoe u kunt deelnemen. Wanneer het een online prijsvraag betreft, kunt u dit alleen doorgeven via deze site bij Abonneevoordeel.
U kunt met Mijn Mikro Gids zelf uw gegevens beheren en wijzigen. Uw nieuwe contactgegevens kunt u daarom heel eenvoudig online doorgeven.
Een naamswijziging kunt u in verband met privacy-overwegingen alleen telefonisch doorgeven. U kunt bellen tijdens werkdagen naar telefoonnummer 035 – 672 68 80 (9.00-17.00 uur).
Uw verhuizing kunt u gemakkelijk zelf doorgeven met Mijn Mikro Gids. Om er zeker van te zijn dat wij uw gids tijdig op uw nieuwe adres bezorgen, vragen wij u uw verhuizing ten minste 3 weken van te voren door te geven.
Wanneer u op vakantie gaat en uw gids op uw vakantieadres wilt ontvangen, dan kunt u Mikro Gids tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres.
Heeft u geen behoefte aan een gids tijdens uw vakantie? Dan kunt u ervoor kiezen om de bezorging tijdelijk te onderbreken.
Wij vragen u om uw verzoek minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven, zo weet u zeker dat uw aanvraag op tijd kan worden verwerkt.
U kunt eenvoudig zelf uw rekeningnummer wijzigen. Log daarvoor in op Mijn Mikro Gids en kies Mijn betaalgegevens.
U kunt eenvoudig zelf uw betaalwijze wijzigen en uw rekeningnummer aanpassen. Log daarvoor in op Mijn Mikro Gids en kies Mijn betaalgegevens.
Jazeker, u kunt uw inloggegevens te allen tijde hier aanpassen. Dat geldt voor uw wachtwoord, maar ook voor uw gebruikersnaam. Mocht u bijvoorbeeld een ander e-mailadres gaan gebruiken, dan is het handig om uw gebruikersnaam (dat is uw e-mailadres) hier direct aan te passen.
Wilt u uw betaalgegevens wijzigen? Hier wijzigt u zelf uw rekeningnummer, uw betaalwijze en de betaaltermijn.
Wijzig betaalgegevensOnverhoopt Mikro Gids niet of beschadigd ontvangen? Geef het zo snel mogelijk aan ons door!
/
Met Mijn Mikro Gids geeft u uw nieuwe adres eenvoudig en snel aan ons door.
/
Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij horen het graag. Vul ons contactformulier in en geef aan waar u vraag over gaat. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Direct contact
Veel zaken regelt u eenvoudig zelf online met uw Mijn Mikro Gids-account. Maar u kunt ons natuurlijk ook altijd bellen. De medewerkers van onze Klantenservice staan u graag te woord. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00:
+31 (0)35 672 68 80